over yoga

Albertine Richaerts

         Praktijk voor Yoga en Rouwbegeleiding

Yoga

De boomhouding


De boomhouding staat voor geworteldheid, ge-aard-heid.


Breng je aandacht naar je voeten, voel hoe je contact maakt met de mat, sta stevig.

Breng je gewicht over op je rechterbeen.

Draai je linkervoet uit, kom op je tenen en zet je hiel tegen de binnenkant van je rechterbeen.

Til dan je tenen op, je kunt ook je voet tegen je rechterbeen plaatsen en zoek je balans.

Adem rustig door, evt. neem je je armen mee omhoog, handpalmen tegen elkaar en plaats je je polsen op je kruin.

Concentreer je op een punt schuin voor je op de grond.

Blijf korte tijd zo staan (drie tot vijf ademhalingen).

Herhaal de houding met het andere been.


Voor mij is de hatha-yoga veel meer dan het rekken en strekken van spieren en het leren ontspannen.

Naast de fysieke uitwerking heeft yoga ook een mentale uitwerking. Het is voor mij een zachte en vriendelijke manier om in je eigen tempo ruimte en openheid te ervaren, zowel in je lijf als in je geest.

Zo kun je je weer met jezelf verbinden, leer je te ontspannen in steeds meer situaties en uiteindelijk in alle...

Yogalessen 2019

  • maandagmiddagen:
    13.30 - 14.30 uur en 14.45 - 15.45 uur
    Locatie: Trefcentrum Nuth (Nuth, Wilhelminastraat 3)


  • maandagavonden:
    19.00 - 20.00 uur en 20.15 - 21.15 uur
    Locatie: Hoeskamer Arensgenhout (Hulsberg, Diepestraat 6)


  • dinsdagavonden:
    19.00 - 20.00 uur en 20.15 - 21.15 uur
    Locatie: Hoeskamer Arensgenhout (Hulsberg, Diepestraat 6)


  • woensdagochtenden:
    9.30 - 10.30 uur en 10.45 -11.45 uur

Locatie: Hoeskamer Arensgenhout (Hulsberg, Diepestraat 6)


Voor meer informatie over de yogalessen en het volgen van een proefles kunt u contact met mij opnemen.

© Albertine Richaerts